×

BMW 2

1 404 000 Kč

cena již od

Expertní hodnocení

8.4/10

Co se nám líbí

Sebevědomý vzhled

Vynikající podvozek

Bohatá výbava

Co se nám nelíbí

Zadní odpružení

Extra vybavení za vyšší cenu

Špatné řazení

Nedlouho po nástupu sedmé generace BMW řady 2 přišla řada také na její praktičtější variantu kombi. Její trumfem je, že na jedné straně dostanete luxusní auto s výkonnými motory a skvělými jízdními vlastnostmi, na straně druhé opravdu praktické auto. Není to jen kombík, skrývá totiž řadu zajímavých šikovných řešení...

Design


Kombi mezigeneračně narostlo, ale jen o relativně malé hodnoty. Na délku se vůz protáhl o 35 mm. Rozvor je pak delší jen o pouhých sedm milimetrů. Auto je ale o něco vyšší a také o málo širší.

I když jde vzhledově spíš o evoluční krok, najednou vedle nového BMW 5 Touring odcházející kombi působí staře. Design nejnovějších bavoráků sice už tak nevyčnívá z řady jako dříve, ale z mého pohledu je to v pořádku. U ostatních řidičů totiž svou agresivitou nevyvolává stejnou vlastnost. Agresivita sice z jeho křivek nezmizela, ale zároveň ji doplňuje vysoká míra uhlazenosti a elegance.

Vpředu najdeme klasické ledvinky, tady ohraničené chromovým rámečkem.

2018-bmw-2-series-coupe-21m.jpg, 93kB

Na ně přímo navazují LED světlomety, které mají krásný futuristický tvar. Přes čiré sklo si je můžete prohlédnout.

Auto dorazilo v M paketu, což znamená pár drobných úprav a doplňky navíc. Pak samozřejmě nezapomenutelné písmenko M na více místech.

M jsou samozřejmě 19“ kola pod kterými prosvítají třmeny brzd se stejnou barvou jakou má karoserie. I na nich najdeme klasické mnichovské pruhy.

Vnitřek vozu je tradičně velmi luxusní. Zvlášť v testovaném modelu, který byl vybaven překrásnm dekorem v matném dřevu. Ten vytvořil vyloženě útulnou atmosféru.

Příjemná je i světlá kůže se světlými koberečky a vystýlkou kufru. Má to ale jeden háček. Je nesmírně nepraktická – koberečky se okamžitě umažou a na sedadlech se brzy začnou objevovat modré fleky od vašich džín. Nechceme ani vidět, jak interiér dopadne, když v něm začnete vozit malé děti.

Druhý testovaný model M550d působil zvenčí díky této barvě decentně, avšak černá kola jeho výjimečný design podtrhovala. Jak samotné označení napovídá, BMW tuto verzi bere skoro jako ikonické "emko", i když to není skutečná M5. Blíží se jí však výkonově, a tak si takový znáček zaslouží. Sportovnější design a snížený podvozek modelu velmi sluší.

Praktičnost


BMW 3 Touring se sice mezigeneračně o něco málo prodloužilo a zvětšil se mu i rozvor, na vnitřní prostornosti se to ale zásadně neprojevilo. Nicméně dva cestující s výškou kolem 185 cm si z sebe pohodlně sednou bez otlačení kolen a ten zadní nebude mít ani po napřímení problém s místem nad hlavou. Prostornost ve voze je mezi konkurenty nadprůměrná.

Pojďme ale do kufru, který je jedním z es tohoto modelu. Klidně si troufnu tvrdit, že BMW 5 Touring je aktuálně nejlépe řešeným kombi na trhu, které opravdu myslí na praktičnost.

bmw-2-series-coupem.jpg, 141kB

Pokud totiž máte jen málo věcí, třeba jen jednu dvě tašky s nákupem nebo brašnu s notebookem, stačí zvednout jen zadní sklo. Roletka kryjící kufr se elektricky odsune a vy si odložíte pohodlně své věci, aniž byste museli čekat na to, až se vyzvednou celé páté dveře.

Vzadu se skrývá místo pro 570 litrů zavazadel, což je jen o 10 litrů více než v minulé generaci. Po sklopení všech sedadel je to 1700 litrů, tedy o 30 víc. Páté dveře se vyklápí elektricky a lze je aktivovat i „kopnutím“ pod nárazník, jak jsme si u moderních kombíků zvykli.

Ceník


520I1 404 000 Kč

motor: benzinový s turbem , objem motoru: 1998 cm³ , výkon motoru: 135 kw , pohon zadní nápravy , brzdy: kotoučová/kotoučová , kola: 225/55 R17


530D XDRIVE1 718 600 Kč

motor: turbodiesel , objem motoru: 2993 cm³ , výkon motoru: 195 kw , stálý, nebo přiřaditelný pohon všech kol , brzdy: kotoučová/kotoučová , kola: 225/55 R17


M550D XDRIVE2 405 000 Kč

motor: turbodiesel , objem motoru: 2993 cm³ , výkon motoru: 294 kw , stálý, nebo přiřaditelný pohon všech kol , brzdy: kotoučová/kotoučová , kola: 275/35 R19

Motor


Pod kapotou sází i30 kombi především na přeplňované agregáty, tedy motory s turbem. Základem nicméně zůstala atmosférická benzinová čtrnáctistovka CVVT s výkonem 73,5 kW. Výkonově výše je přeplňovaný litrový tříválec T-GDI o výkonu 88 kW, vrcholem nabídky pak je přeplňovaná čtrnáctistovka T-GDI s výkonem 103 kW.

Naftový čtyřválec 1.6 CRDi je naladěn na 81 nebo 100 kW.

V porovnání s dalšími kombíky velikosti Octavie si i30 s atmosférickým zážehovým motorem vede dynamicky podprůměrně a také spotřebou se řadí jen do průměru. Litrový tříválec je na tom dynamicky o něco lépe, i on jen ale v perspektivě celého segmentu pouze průměrný. Laboratorní spotřeba je ale o pár desetin lepší než u čtrnáctistovky bez turba. Dynamikou nejlepší je 1.4 T-GDI, která je ale stále jen v lepším průměru třídy. Spotřebou je pak mezi atmosférickou 1.4 CVVT a 1.0 T-GDI.

Oba naftové agregáty jsou dynamicky průměrné, kombinovanou spotřebou paliva pod 4,0 l/100 km se ale řadí mezi lepší vozy své kategorie. Modely se samočinnou převodovkou jsou na tom dynamicky i ekonomicky při porovnání s konkurenty o něco hůře.

U hatchbacku jsme testoval i šestistupňovou manuální převodovku spojenou s litrovým tříválcovým benzinovým turbomotorem.

Chod řazení se mezigeneračně nezměnil, což nevadí. Páka se pohybuje po akorát dlouhých drahách tlumeně, precizně, příjemně odkrokovaně. Hezky zapadá k jednotlivým stupňům. Kolem středové polohy trochu zadrhává. Drobné problémy nastávaly tehdy, pokud řidič nesešlápl spojkový pedál až k podlaze. Pak se nemuselo zařazení podařit.

Všechny motory mají v základním provedení šestistupňovou manuální převodovku, 1.4 T-GDI spolu s oběma turbodiesely mají za 50 tisíc korun k dispozici sedmistupňový dvouspojkový automat s možností manuálního řazení pádly pod volantem.

Spotřeba paliva


Na strmých belgických okreskách, které BMW zavedly mimo jiné na okruh ve Spa (na fotce), už šestnáctistovka potřebovala zhruba o litr víc. Sedmilitrová spotřeba platí i pro dálniční přesuny – v případě, že dlouhodobě držíme obvyklých 130 km/h. Takto jde například dojet z Lucemburku až do Prahy (700 km) a využít tak naplno výhodu levného lucemburského benzinu.

Průjezd přes Německo ale umožňuje vyzkoušet i podstatně vyšší rychlosti. BMW udává maximum 195 km/h a s trochou trpělivosti může rychloměr opravdu líznout dvoustovku. Jako dlouhodobě udržitelná rychlost se ale ukázalo 180 km/h, které středně zatížená i30 dokáže snadno držet i do kopce.

Hyundai je i ve vysokých rychlostech směrově stabilní, navíc se ztrácí relativní hlučnost motoru, která je nejvýraznější mezi 140 a 170 km/h. Samozřejmě ale není nic zadarmo, a tak je potřeba počítat s průměrnou spotřebou 11 l/100 km. To je o polovinu víc než při běžnější stotřicítce…

Řízení


Naprosto fantastické. Téměř dokonalá plynulost se zde snoubí s potřebnou špetkou ostrosti a agility. A to mluvíme o velkém a těžkém kombi. I díky řízení se na cestách budete cítit báječně.

Bezpečnost


BMW 3 se testů Euro NCAP poprvé účastnilo v roce 2007 a podle tehdejšího systému hodnocení získalo čtyři hvězdy za ochranu dospělých cestujících, tři za ochranu dětí a dvě za ochranu chodců. O rok později byl testům podroben opět zástupce první generace a ten již získal pět hvězd za ochranu dospělých cestujících, čtyři hvězdy za ochranu dětí a stále jen dvě za ochranu chodců.

Druhá generace modelu 3 byla testována v roce 2012 a získala plný počet hvězd. Nejnovější třetí generace tohoto hatchbacku pak jde ve stopách svého předchůdce a dosáhla rovněž hodnocení v podobě pěti hvězd.

Předmětem testu bylo BMW 3 1.6 CRDi GLS Comfort s pětidvéřovou karoserií hatchback a pohotovostní hmotností 1412 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy a připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla. Vůz byl také vybaven systémy automatického nouzového brzdění pro nízké i vysoké rychlosti, omezovačem rychlosti a sledováním jízdního pruhu.